Najczęstsze błędy przy projektowaniu logo

Jakie są najczęstsze błędy przy projektowaniu logo, na które warto zwrócić uwagę?

Facebook
Twitter
LinkedIn

Podziel się tym z innymi.

Najczęstsze błędy w projektowaniu logo

Warto podkreślić, że rozpoczynając działalność naszej firmy, najważniejsze co na początku musimy wykonać – to zastanowić się dokładnie nad charakterem naszej działalności. Przy tworzeniu identyfikacji wizualnej marki, tworzymy również logo. Dlatego właśnie należałoby skupić myśli nad tym jakie są najczęstsze błędy przy projektowaniu logo, aby ich uniknąć.

Zadanie nie jest łatwe. Istnieje wiele aspektów, na które trzeba zwrócić uwagę. My dokładnie wiemy od czego zacząć, dlatego zebraliśmy najważniejsze informacje i się nimi podzielimy w tym artykule.

Najczęstsze błędy przy projektowaniu logo
Najczęstsze błędy przy projektowaniu logo

Jakie są najczęstsze błędy przy projektowaniu logo?

Każda marka, która chce się wyróżniać na tle innych, powinna postawić na skuteczną identyfikację wizualną, czyli logo i logotyp. Oba te pojęcia są stosowane wymiennie – zupełnie niesłusznie, bowiem posiadają inne znaczenie. Jakich cech powinniśmy unikać, aby posiadać dobrze zaprojektowany logotyp?

  1. Logo bez wersji wektorowej – warto zapamiętać już od początku projektowania logo o tym, w jakim formacie tworzymy nasz plik. Jeżeli przygotujemy logo w wersji wektorowej unikniemy późniejszych komplikacji z rozdzielczością i przetwarzaniem naszego dzieła
  2. Kopiowanie innych – inspiracja i kopiowanie to zupełnie coś innego. Jeżeli projektujesz logo pierwszy raz, warto przyjrzeć się innym pracą, aby zrozumieć strukturę logo – jednakże nie warto kopiować 1:1 projektu logo innych. Jest to nadzwyczajna kradzież
  3. Nieprzemyślane logo – stworzone logo bez pomysłu, tylko po to “aby było” nie ma wartości i prędzej czy później zaczniesz zauważać w nim wiele wad. Warto przemyśleć wcześniej koncepcje logo
  4. Za dużo elementów – jeżeli projektujesz logo pamiętaj – im mniej elementów tym lepiej. Nie przesadzaj z zbyt dużą ilością ozdób. Takie chaotyczne logo jest z reguły nieczytelne dla innych
  5. Nieczytelna typografia – dodając do projektu logo napis, wybierz taki, który jest napisany przejrzystą czcionką. Logo jest oglądane w różnych realizacjach – małych i tych większych, dlatego zadbaj, żeby było czytelne niezależnie od użytej wielkości
  6. Niespójność z stylem marki – nie ma nic bardziej rażącego w zmysł estetyki jak niedopasowane logo do charakteru działalności oraz stylu marki. Projektując logo przemyśl dokładnie jaki styl twoja firma posiada i czym się zajmujesz – może to być kluczowe dla końcowego wyglądu logo

 

Pamiętaj: Dobrze zaprojektowany logotyp firmy powinien być jasny, wyraźnym, wolnym od sprzeczności i przede wszystkim tożsamy z wizerunkiem formy. Do tego powinien być zawsze czytelny dla odbiorcy – w różnych kontekstach i w różnym otoczeniu.

Potrzebujesz więcej informacji na temat projektowania graficznego? Odwiedź naszą zakładkę: Projektowanie Graficzne

Najczęstsze błędy przy projektowaniu logo - jak ich uniknąć?

Zadaniem dobrze zaprojektowanego logotypu firmy jest również integrowanie odbiorców, do których jest adresowany. Oczywiście ważne też jest, by był rozpoznawalny z uwagi na swoją estetykę. Co wcale nie oznacza, że logotyp powinien być ładny, bowiem estetyka sama w sobie nie zawsze idzie w parze z pięknem.


Warto wiedzieć, że logo jako znak tekstowy ma działać jako element systemu i to w perspektywie długofalowej, a zatem jest częścią marketingowej komunikacji. Z tej perspektywy absolutnie nie ma sensu oceniania jego jako ładnego lub brzydkiego. Jednak nie powinniśmy zapominać o tym, że logotyp jest pewnego rodzaju wizytówką firmy, który najczęściej zostaje z nią na długie lata. Dlatego stosując się do powyższych wskazówek, które pokazują czego unikać przy projektowaniu logo, będzie znacznie łatwiej.


Jednakże, jeżeli czujesz, że potrzebujesz dobrze zaprojektowanego logo dla swojej firmy u projektantów z długoletnim doświadczeniem – Nasz niezastąpiony zespół grafików z Teamu Webmentor Ci pomoże! Napisz do nas przez formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer: +48 698 741 084. Czekamy na Twoją wiadomość.

Najczęstsze błędy przy projektowaniu logo

Zapraszamy do kontaktu

+48 698 741 084