Zanim przejdziemy do logotypu, warto zacząć od wyjaśnienia, czym jest logo. Otóż, w skład logo wchodzi znak graficzny (sygnet) i przekaz tekstowy (logotyp). Zarówno sygnet jak i logotyp składają się na komunikację wizualną marki, jednak pełnią inne funkcje. Warto przy tym zauważyć, że logo może składać się z samego znaku graficznego lub tylko z przekazu tekstowego.
Czym zatem jest logotyp? Logotyp firmy jest rodzajem grafiki wykorzystywanej do tekstowego przedstawienia samego obrazu. A zatem, jest on częścią komunikacji wizualnej, ale nie zawsze jest częścią samego logo.
Czym zatem jest sygnet? Jest to symbol graficzny, który znajduje się nad, pod lub obok logotypu, a czasem jest z nim połączony. Jest on częścią logo, ale tak samo jak logotyp, może funkcjonować samodzielnie.
Każda marka, która chce się wyróżniać na tle innych, powinna postawić na skuteczną identyfikację wizualną, czyli logo i logotyp. Oba te pojęcia są stosowane wymiennie – zupełnie niesłusznie, bowiem posiadają inne znaczenie. Jakie cechy powinien mieć dobrze zaprojektowany logotyp?
Dobrze zaprojektowany logotyp firmy powinien być jasny, wyraźnym, wolnym od sprzeczności i przede wszystkim tożsamy z wizerunkiem formy. Do tego powinien być zawsze czytelny dla odbiorcy – w różnych kontekstach i w różnym otoczeniu.
Potrzebujesz więcej informacji na temat projektowania graficznego? Odwiedź naszą zakładkę: Projektowanie Graficzne 🙂
Zadaniem dobrze zaprojektowanego logotypu firmy jest również integrowanie odbiorców, do których jest adresowany. Oczywiście ważne też jest, by był rozpoznawalny z uwagi na swoją estetykę. Co wcale nie oznacza, że logotyp powinien być ładny, bowiem estetyka sama w sobie nie zawsze idzie w parze z pięknem.
Znak tekstowy ma działać jako element systemu i to w perspektywie długofalowej, a zatem jest częścią marketingowej komunikacji. Z tej perspektywy absolutnie nie ma sensu oceniania jego jako ładnego lub brzydkiego. Jednak nie powinniśmy zapominać o tym, że logotyp jest pewnego rodzaju wizytówką firmy, który najczęściej zostaje z nią na długie lata. Dlatego estetyka w tym wypadku ma tak duże znaczenie.
Potrzebujesz dobrze zaprojektowanego logotypu dla swojej firmy? Doświadczony Team Webmentor Ci pomoże! Napisz do nas przez formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer: +48 698 741 084. Czekamy na Twoją wiadomość 🙂