Jak wygląda dobrze zaprojektowany logotyp?

Co to jest logotyp i co go odróżnia od logo?

Facebook
Twitter
LinkedIn

Podziel się tym z innymi.

Jak wygląda dobrze zaprojektowany logotyp?

Zanim przejdziemy do logotypu, warto zacząć od wyjaśnienia, czym jest logo. Otóż, w skład logo wchodzi znak graficzny (sygnet) i przekaz tekstowy (logotyp). Zarówno sygnet jak i logotyp składają się na komunikację wizualną marki, jednak pełnią inne funkcje. Warto przy tym zauważyć, że logo może składać się z samego znaku graficznego lub tylko z przekazu tekstowego.

Czym zatem jest logotyp? Logotyp firmy jest rodzajem grafiki wykorzystywanej do tekstowego przedstawienia samego obrazu. A zatem, jest on częścią komunikacji wizualnej, ale nie zawsze jest częścią samego logo.

Czym zatem jest sygnet? Jest to symbol graficzny, który znajduje się nad, pod lub obok logotypu, a czasem jest z nim połączony. Jest on częścią logo, ale tak samo jak logotyp, może funkcjonować samodzielnie.

Jak wygląda dobrze zaprojektowany logotyp?
Jak wygląda dobrze zaprojektowany logotyp?

Logotyp  – dlaczego jest tak ważny?

Każda marka, która chce się wyróżniać na tle innych, powinna postawić na skuteczną identyfikację wizualną, czyli logo i logotyp. Oba te pojęcia są stosowane wymiennie – zupełnie niesłusznie, bowiem posiadają inne znaczenie. Jakie cechy powinien mieć dobrze zaprojektowany logotyp?

  1. Oryginalna typografia –  współgrająca z identyfikacją wizualną marki 
  2. Odpowiednio dobrana kolorystyka – logotyp powinien cechować się spójną gamą kolorystyczną z marką
  3. Odpowiedni font – szerokość, wysokość a nawet rozstawienie liter ma wpływ na wizualny efekt końcowy naszego logotypu 
  4. Przyciągająca wzrok zawartość tekstowa – nie ma nic bardziej przyciągającego wzrok klientów jak spójne i zgrane logo z tekstem tworzące idealną kompozycje logotypu

Dobrze zaprojektowany logotyp firmy powinien być jasny, wyraźnym, wolnym od sprzeczności i przede wszystkim tożsamy z wizerunkiem formy. Do tego powinien być zawsze czytelny dla odbiorcy – w różnych kontekstach i w różnym otoczeniu. 

Potrzebujesz więcej informacji na temat projektowania graficznego? Odwiedź naszą zakładkę: Projektowanie Graficzne 🙂

Zadaniem dobrze zaprojektowanego logotypu firmy jest również integrowanie odbiorców, do których jest adresowany. Oczywiście ważne też jest, by był rozpoznawalny z uwagi na swoją estetykę. Co wcale nie oznacza, że logotyp powinien być ładny, bowiem estetyka sama w sobie nie zawsze idzie w parze z pięknem.

Czy estetyka jest ważna?

Znak tekstowy ma działać jako element systemu i to w perspektywie długofalowej, a zatem jest częścią marketingowej komunikacji. Z tej perspektywy absolutnie nie ma sensu oceniania jego jako ładnego lub brzydkiego. Jednak nie powinniśmy zapominać o tym, że logotyp jest pewnego rodzaju wizytówką firmy, który najczęściej zostaje z nią na długie lata. Dlatego estetyka w tym wypadku ma tak duże znaczenie.

Potrzebujesz dobrze zaprojektowanego logotypu dla swojej firmy? Doświadczony Team Webmentor Ci pomoże! Napisz do nas przez formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer: +48 698 741 084. Czekamy na Twoją wiadomość 🙂

Jak wygląda dobrze zaprojektowany logotyp?

Zapraszamy do kontaktu

+48 698 741 084