Indywidualny projekt
Projekt dopasowany do identyfikacji wizualnej Twojej marki
Logo przystosowane do potrzeb druku oraz internetu
Bezpłatna wycena indywidualna
Otóż, tworzenie logo to cały proces w skład którego wchodzi znak graficzny (sygnet) i przekaz tekstowy (logotyp). Zarówno sygnet jak i logotyp składają się na komunikację wizualną marki, jednak pełnią inne funkcje. Warto przy tym zauważyć, że logo może składać się z samego znaku graficznego lub tylko z przekazu tekstowego.
Każda marka, która chce się wyróżniać na tle innych, powinna postawić na skuteczną identyfikację wizualną, na którą składa się tworzenie logo – czyli logo i logotypu. Oba te pojęcia są stosowane wymiennie – zupełnie niesłusznie, bowiem posiadają inne znaczenie.
Logotyp firmy jest rodzajem grafiki wykorzystywanej do tekstowego przedstawienia samego obrazu. A zatem, jest on częścią komunikacji wizualnej, ale nie zawsze jest częścią samego logo. Sygnet zaś jest symbolem graficznym, który znajduje się nad, pod lub obok logotypu, a czasem jest z nim połączony. Jest on częścią logo, ale tak samo jak logotyp, może funkcjonować samodzielnie.
Dlatego warto pamiętać, że dobrze zaprojektowane logo firmy powinno być jasne, wyraźne, wolne od sprzeczności i przede wszystkim tożsame z wizerunkiem marki. Do tego powinno być zawsze czytelne dla odbiorcy – w różnych kontekstach i w różnym otoczeniu. Zadaniem dobrze zaprojektowanego logotypu firmy jest również integrowanie odbiorców, do których jest adresowany. Oczywiście ważne też jest, by był rozpoznawalny z uwagi na swoją estetykę. Co wcale nie oznacza, że logo powinno być ładne, bowiem estetyka sama w sobie nie zawsze idzie w parze z pięknem.
Znak tekstowy ma działać jako element systemu i to w perspektywie długofalowej, a zatem jest częścią marketingowej komunikacji. Z tej perspektywy absolutnie nie ma sensu oceniania jego jako ładnego lub brzydkiego. Jednak nie powinniśmy zapominać o tym, że logo jest pewnego rodzaju wizytówką firmy, która najczęściej zostaje z nią na długie lata. Dlatego estetyka w tym wypadku ma tak duże znaczenie.
Ceny za tworzenie logo
Ustalimy, jaki wygląd i charakter ma posiadać projekt logo zaprojektowany specjalnie dla twojej firmy.
Co otrzymasz dodatkowo z projektem logo?
Najczęściej zadawane pytania dotyczące tworzenia logo
Należy poznać klienta oraz kontekst biznesowy w którym działa. Dokładna analiza pozwoli nam lepiej dotrzeć do przyszłych klientów.
Księga znaku to swoiste opracowanie zasad stosowania znaku graficznego, które przydadzą Ci się w dalszych działaniach marketingowo-wizerunkowych. Nie jest ona niezbędna, natomiast ułatwia życie. Stosowanie zasad pola ochronnego, odpowiedniej kolorystyki oraz rozmiaru znaku sprawi, że będzie on zawsze wyglądał spójnie z innymi materiałami wizerunkowymi firmy.
Oczywiście, projektując logo zawsze dajemy kilka opcji jako punkt odniesienia. Zawsze indywidulanie z klientem ustalamy bieżące wersje i nanosimy poprawki do momentu, kiedy logo będzie idealne.
Co najważniejsze – projekt logo musi być spójny z identyfikacją, prosty w odbiorze, dzięki czemu będzie łatwy do zapamiętania.
Nasza oferta