Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym - na co zwrócić uwagę?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Podziel się tym z innymi.

Czym właściwie jest optymalizacja konwersji w sklepie internetowym?

Najprościej ujmując optymalizacja konwersji w sklepie internetowym ( z ang. Conversion Rate Optimization, w skrócie CRO) to zespół działań mających na celu poprawę współczynnika konwersji, który przekłada się na osiągnięcie korzyści biznesowych przez właściciela strony internetowej – np. wzrostu przychodów ze sprzedaży.

Jest to systematyczny proces polegający na wprowadzaniu małych zmian w witrynie, które w późniejszym czasie podnoszą zamierzone cele. Dlatego właśnie ciągła optymalizacja i kontrola nad stroną jest bardzo ważna przy prowadzeniu  nowoczesnego sklepu internetowego.

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym
Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym

Na co zwrócić uwagę przy optymalizacji konwersji e-commerce?

Stworzenie dobrze prosperującego sklepu internetowego to nie łatwe zadanie. Dlatego stworzyliśmy listę, która pomoże Ci w optymalizacji konwersji w sklepie internetowym.

  1.  Personalizacja – większość kupujących oczekuje personalizacji. Powoduje, to że osoba czuje się wyjątkowa. Dodatkowo posegmentuj odbiorców na podstawie lokalizacji i użyj wtyczki do tłumaczenia, aby wyświetlać treści w ich języku. To pomoże w komunikacji i przekazaniu szukanych informacji
  2. Responsywność – z statystyk wynika, że 56% sprzedaży odbywa się przez smartphony. Dlatego pamiętaj o tym, żeby Twoja strona z sklepem internetowym była dobrze zaprojektowana, również na urządzeniach mobilnych.
  3. Interfejs użytkownika – projektując stronę e-commerce, zwracaj uwagę czy strona jest czytelna i zaprojektowana w taki sposób, aby zwiększała sprzedaż
  4. Recenzje produktów – szczere i pozytywne opinie od klientów na temat sprzedawanych produktów wpływają pozytywnie na optymalizacje konwersji
  5. Spójna estetyka –  nic tak nie pływa pozytywnie na odbiór sprzedawanych produktów jak spójna estetyka strony internetowej wraz z sprzedawanymi produktami 

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym – od czego zacząć?

Śledząc współczynnik konwersji, wprowadzając mieszankę zmian w interfejsie użytkownika i UX, testując te poprawki i monitorując wrażenia klientów, możesz zoptymalizować konwersje w swoim sklepie internetowym.

Pamiętaj: nawet jeśli Twoja sprzedaż jest wysoka, nigdy nie jest złym pomysłem, aby zobaczyć, jak poprawić działanie swojego sklepu internetowego. 

Bez wątpienia optymalizacja konwersji WooCommerce wymaga czasu i doświadczenia. Dlatego doświadczony team WebMentor Ci pomoże. Napisz do nas przez formularz kontaktowy lub zadzwoń bezpośrednio pod numer: +48 698 741 084. Czekamy na Twoje wiadomości 🙂

Optymalizacja konwersji w sklepie internetowym

Zapraszamy do kontaktu

+48 698 741 084