Logotyp firmy

Logotyp firmy

Logotyp firmy – dlaczego jest tak ważny?

Każda marka, która chce się wyróżniać na tle innych, powinna postawić na skuteczną identyfikację wizualną, czyli logo i logotyp. Oba te pojęcia są stosowane wymiennie – zupełnie niesłusznie, bowiem posiadają inne znaczenie. Przyjrzyjmy się zatem bliżej, czym jest logotyp firmy i co go odróżnia od tradycyjnego logo. A także temu, jakie cechy powinien mieć dobrze zaprojektowany logotyp?

logotyp firmy

Co to jest logotyp firmy i co go odróżnia od logo?

Zanim przejdziemy do logotypu, warto zacząć od wyjaśnienia, czym jest logo. Otóż, w skład logo wchodzi znak graficzny (sygnet) i przekaz tekstowy (logotyp). Zarówno sygnet jak i logotyp składają się na komunikację wizualną marki, jednak pełnią inne funkcje. Warto przy tym zauważyć, że logo może składać się z samego znaku graficznego lub tylko z przekazu tekstowego.

Czym zatem jest logotyp? Logotyp firmy jest rodzajem grafiki wykorzystywanej do tekstowego przedstawienia samego obrazu. A zatem, jest on częścią komunikacji wizualnej, ale nie zawsze jest częścią samego logo.

Czym zatem jest sygnet? Jest to symbol graficzny, który znajduje się nad, pod lub obok logotypu, a czasem jest z nim połączony. Jest on częścią logo, ale tak samo jak logotyp, może funkcjonować samodzielnie.

Jaki powinien być dobrze zaprojektowany
logotyp firmy?

Dobry logotyp firmy powinien wyróżniać się na tle innych i wzbudzać zainteresowanie odbiorców. A zatem powinien odznaczać się:

1.

Oryginalną typografią identyfikującą się z marką

 

2.

Odpowiednią gamą kolorystyczną

3.

Odpowiednim rozstawem i formatem czcionki

4.

Przyciągającą wzrok kompozycją tekstową

Dobrze zaprojektowany logotyp firmy powinien być jasny, wyraźnym, wolnym od sprzeczności i przede wszystkim tożsamy z wizerunkiem formy. Do tego powinien być zawsze czytelny dla odbiorcy – w różnych kontekstach i w różnym otoczeniu. Zadaniem dobrze zaprojektowanego logotypu firmy jest również integrowanie odbiorców, do których jest adresowany. Oczywiście ważne też jest, by był rozpoznawalny z uwagi na swoją estetykę. Co wcale nie oznacza, że logotyp powinien być ładny, bowiem estetyka sama w sobie nie zawsze idzie w parze z pięknem.

logotyp firmy

Czy estetyka jest ważna?

Znak tekstowy ma działać jako element systemu i to w perspektywie długofalowej, a zatem jest częścią marketingowej komunikacji. Z tej perspektywy absolutnie nie ma sensu oceniania jego jako ładnego lub brzydkiego. Jednak nie powinniśmy zapominać o tym, że logotyp jest pewnego rodzaju wizytówką firmy, który najczęściej zostaje z nią na długie lata. Dlatego estetyka w tym wypadku ma tak duże znaczenie.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania dotyczące logotypu firmy:

Należy poznać klienta oraz kontekst biznesowy w którym działa. Dokładna analiza pozwoli nam lepiej dotrzeć do przyszłych klientów.

Oczywiście, projektując logo zawsze dajemy kilka opcji jako punkt odniesienia.

Projekt logo, liki produkcyjne, rabat na księgę znaku oraz dodatkowo projekt wizytówek. 

Projekt logo musi być spójny z identyfikacją, prosty w odbiorze i łatwy do zapamiętania.

Projekt logo po zatwierdzeniu jest zapisywany we wszystkich formatach produkcyjnych na potrzeby druku i internetu i wysyłany do klienta.

Zapraszamy
porozmawiamy o logotypie dla Twojej firmy

Doradzimy, opowiemy, wiemy że to ważny krok…

Wybierz ofertę dla siebie.

Zapraszamy do kontaktu

+48 698 741 084