Chcesz wiedzieć więcej na temat projektu logo?
Niezależnie od tego, czy projekt logo zlecisz grafikowi, czy może zajmiesz się tym osobiście, musisz wiedzieć, że na tym z pozoru prostym znaku, spoczywa obowiązek realizowania określonych celów wizerunkowych. Jeśli więc ktokolwiek, zechcesz zacząć określone prace graficzne, warto przeczytać nasz artykuł z ważnymi uwagami na co zwrócić uwagę przy tworzeniu projektu logo.
Otóż, projekt logo to cały proces, w skład którego wchodzi znak graficzny (sygnet) i przekaz tekstowy (logotyp). Zarówno sygnet jak i logotyp składają się na komunikację wizualną marki, jednak pełnią inne funkcje.
Warto przy tym zauważyć, że logo może składać się z samego znaku graficznego lub tylko z przekazu tekstowego.
Logotyp firmy jest rodzajem grafiki wykorzystywanej do tekstowego przedstawienia samego obrazu. A zatem, jest on częścią komunikacji wizualnej, ale nie zawsze jest częścią samego logo. Sygnet zaś jest symbolem graficznym, który znajduje się nad, pod lub obok logotypu, a czasem jest z nim połączony. Jest on częścią logo, ale tak samo jak logotyp, może funkcjonować samodzielnie.
Przy projektowaniu logo dla swojej firmy warto pamiętać o 5 podstawowych zasadach, które są kluczowe do rozpoczęcia pracy nad wstępną koncepcją:
Styl logo – twoje logo powinno nawiązywać do wizerunku Twojej firmy
Minimalizm – unikaj zbyt wielu szczegółów
Monochromatyzm – zaprojektowane logo powinno dobrze wyglądać w czerni i bieli (druk jednokolorowy)
Rozszerzenie pliku – upewnij się, że Twoje logo jest skalowalne
Kompozycja – twoje logo powinno być wyważone artystycznie z zasadami podziału i równowagi
Więcej o tworzeniu projektu logo przeczytasz w naszej ofercie: Tworzenie Logo
Patrząc na szeroki rynek usług, sprzedaży w kraju i na świecie trzeba pamiętać, że konkurencja nigdy nie śpi. Jeśli przy wizerunku swojej marki zapomnisz o oryginalności, przepadniesz w gąszczu kopii i podróbek.
Dlatego zanim zaczniesz tworzenie projektu logo, przyjrzyj się konkurencji. Zwróć uwagę na to jakie znaki oni wykorzystują czy kolorystykę i wyciągnij odpowiednie wnioski. Możesz stworzyć swoistą listę symboli, których twoje logo absolutnie nie powinno zawierać. jeśli chcesz się na tle konkurencji wyróżnić np. jeśli rywale chętnie korzystają z figur geometrycznych, postaw na inne rozwiązania. Takie działania z pewnością przyniosą Ci lepszy efekt w działaniu firmy niż kopiowanie – co znacząco przyczyni się do wzrostu sprzedaży.
Szukasz ciekawych inspiracji? Odwiedź naszego instagrama : @Webmentor.pl
Chcesz wiedzieć więcej na temat projektu logo?