E-mail marketing

E-mail marketing - na co warto zwrócić uwagę?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Podziel się tym z innymi.

Do czego służy E-mail marketing?

E-mail marketing jest jednym z najstarszych kanałów komunikacji online. Codziennie wykorzystywany przez firmy na każdym etapie współpracy z klientem. Z jego pomocą osoby posiadające firmę mogą zarówno inicjować kontakt sprzedażowy, jak i nakłaniać potencjalnego klienta do podjęcia decyzji zakupowej. Dodatkowo daje możliwość sprawdzenia, czy dana osoba korzystająca z usługi stanie się lojalnym klientem i ambasadorem marki.

Patrząc na dane z raportu IAB Internet 2014, aż 97% polskich internautów korzysta z poczty elektronicznej, a 70% robi to codziennie.

Dlatego e-mail marketing w naturalny sposób wspomaga działanie e-commerce. Dzięki niemu firmy mogą budować relacje, angażować i w odpowiednim momencie motywować do zakupów odbiorców, którzy potencjalnie poprzestaliby na pojedynczym zamówieniu.

E-mail marketing
E-mail marketing

Od czego zależy dobry E-mail marketing?

Początki budowania efektywnej strategii e-mail marketingu może być trudny i skomplikowany. Dlatego właśnie przygotowaliśmy listę rzeczy, na które warto zwrócić uwagę w e-mail marketingu:

  1.  Przemyślanie zaprojektowany formularz kontaktowy na stronie internetowej – od niego zależy czy zainteresowany potencjalny klient napisze Ci wiadomość
  2. Spersonalizowana strona internetowa- synchronizacja i późniejsze przekierowanie treści e-mail na dedykowaną stronę internetową buduje wiarygodność i możliwość dalszej interakcji klienta 
  3. Budowanie bazy mailingowej – to nawiązuje do 1 punktu, dzięki np. formularzom kontaktowym budujesz bazę adresów e-mail, które na pewno się przydadzą w e-mail marketingu
  4. Twórz oryginalne treści- to dzięki nim budujesz zaufanie, wiarygodność i tworzysz przyjazną atmosferę, która sprzyja dobrej relacji z klientem
  5. Lead magnet – oferując klientowi za darmo, np. ebooka, zniżkę na zakupy otrzymasz dane kontaktowe, które zwiększą twoją bazę do kampanii e-marketingowej
  6. Regularność w wysyłaniu treści- systematyczność w wysyłanych treściach pomoże w budowaniu relacji  oraz powiadomi o nowych publikacjach, co może korzystnie wpłynąć na dalsze działania podejmowane przez klienta

E-mail marketing – jakie są jego zalety?

Największą zaletą tej formy komunikacji jest możliwość personalizacji przekazu. Można podzielić klientów na kilka grup – co za tym idzie wysłać wiadomość z idealnie dobraną dla nich treścią. Coraz więcej obecnie stosowanych narzędzi do email marketingu umożliwia personalizację na poziomie dodawania w początku wiadomości imienia odbiorcy. Dzięki temu klient poczuje się, jakby ten e-mail był przygotowany specjalnie dla niego i chętniej zapozna się z jego treścią.

Dodatkowo do zalet e-mail marketingu należy zaliczyć:

  • małe koszty w realizacji kampanii
  • szybkość przekazu informacji
  • skalowalność (korzystają z niego małe firmy z garstką klientów, jak i korporacje z milionami użytkowników)
  • możliwość mierzenia skuteczności 

 

Potrzebujesz więcej fachowych porad? Sprawdź naszego Bloga lub napisz do nasz przez formularz kontaktowy 🙂

 

E-mail marketing

Zapraszamy do kontaktu

+48 698 741 084