Chcesz wiedzieć więcej na temat e-mail marketingu?
E-mail marketing jest jednym z najstarszych kanałów komunikacji online. Codziennie wykorzystywany przez firmy na każdym etapie współpracy z klientem. Z jego pomocą osoby posiadające firmę mogą zarówno inicjować kontakt sprzedażowy, jak i nakłaniać potencjalnego klienta do podjęcia decyzji zakupowej. Dodatkowo daje możliwość sprawdzenia, czy dana osoba korzystająca z usługi stanie się lojalnym klientem i ambasadorem marki.
Patrząc na dane z raportu IAB Internet 2014, aż 97% polskich internautów korzysta z poczty elektronicznej, a 70% robi to codziennie.
Dlatego e-mail marketing w naturalny sposób wspomaga działanie e-commerce. Dzięki niemu firmy mogą budować relacje, angażować i w odpowiednim momencie motywować do zakupów odbiorców, którzy potencjalnie poprzestaliby na pojedynczym zamówieniu.
Początki budowania efektywnej strategii e-mail marketingu może być trudny i skomplikowany. Dlatego właśnie przygotowaliśmy listę rzeczy, na które warto zwrócić uwagę w e-mail marketingu:
Największą zaletą tej formy komunikacji jest możliwość personalizacji przekazu. Można podzielić klientów na kilka grup – co za tym idzie wysłać wiadomość z idealnie dobraną dla nich treścią. Coraz więcej obecnie stosowanych narzędzi do email marketingu umożliwia personalizację na poziomie dodawania w początku wiadomości imienia odbiorcy. Dzięki temu klient poczuje się, jakby ten e-mail był przygotowany specjalnie dla niego i chętniej zapozna się z jego treścią.
Dodatkowo do zalet e-mail marketingu należy zaliczyć:
Potrzebujesz więcej fachowych porad? Sprawdź naszego Bloga lub napisz do nasz przez formularz kontaktowy
Chcesz wiedzieć więcej na temat e-mail marketingu?