Czym jest Buzz Marketing

Czym jest Buzz Marketing?

Podziel się tym z innymi.

Patrząc na rozwój w marketingu można zaobserwować ciekawy wzrost wśród popularności i efektów buzz marketingu. Nic w tym zadziwiającego, ponieważ pomyśl o tym: czy wolałbyś posłuchać przypadkowej osoby czy raczej uległbyś bezpośredniej rekomendacji od zaufanej osoby? Rozszerzając temat w tym artykule zagłębimy się w to, co właściwie oznacza buzz marketing i jak możesz z powodzeniem wykorzystać go do rozwoju w swojej firmie.
 

Co oznacza buzz marketing?

Najprościej ujmując buzz marketing jest jedną z technik marketingu wirusowego (viral marketing), która opiera się na działaniu szeroko pojętego marketingu szeptanego. Jego zadaniem jest wywołanie ekscytacji społeczności znającej i korzystającej z produktu lub usługi i ukierunkowaniem jej do dzielenia się z innymi w różnych kanałach informacyjnych – bezpośrednio lub pośrednio np. podczas rozmowy w gronie przyjaciół i rodziny, jak również w świecie cyfrowym – od for i grup tematycznych, przez social media, a kończąc na publikacjach na własnych stronach internetowych.

Celem buzz marketingu jest zwiększenie naturalnego zainteresowania wokół marki i produktu, który wejdzie do świadomości odbiorców i znajdzie się tak zwanej short liście wyborów, gdy tylko pojawi się u nich potrzeba zakupu. Należy pamiętać, że buzz marketing i viral marketing to podobne, ale nie tożsame byty. Pierwszy ma za zadanie tworzenie naturalnego podekscytowania, natomiast ten drugi służy do rozprzestrzeniania pretekstu przez odbiorców.

Czym jest Buzz Marketing
Czym jest Buzz Marketing

Jak stosować buzz marketing?

Warto wiedzieć, że marketing szeptany to nie tylko bezpośrednie rozmowy z ludźmi – buzz marketing ma różne kształty i rozmiary: komentarze pod postami na blogu, hashtagi, wzmianki i recenzje produktów.

Treści generowane przez użytkowników w internecie, to inaczej treści tworzone i udostępniane przez konsumentów. Idealne idzie to w parze z marketingiem szeptanym, w ramach którego klienci tworzą filmy, posty, podcasty oraz zdjęcia Twoich produktów i usług. Tworząc markę możesz zachęcać klientów do tworzenia treści za pomocą następujących technik:

  1. Zadawaj pytania w mediach społecznościowych – poproś ludzi, aby w ciekawy sposób podzielili się swoimi historiami, doświadczeniami i przemyśleniami na temat Twojego produktu lub usługi.
  2. Załóż i pielęgnuj angażującą społeczność – niezależnie od tego, czy jest to na kanałach social media, czy na stronie internetowej  zachęcaj swoich klientów do angażowania się w pogłębione dyskusje
  3. Miej wyjątkową perspektywę – możesz pozycjonować się jako lider myśli i prezentować nowe oraz ciekawe pomysły, które organicznie prowadzą do ciekawych rozmów
  4. Uczyń proces udostępniania tak prostym, jak to tylko możliwe – niezależnie od tego, czy udzielasz wskazówek dotyczących pisania, przeglądasz ich stronę społecznościową –  upewnij się, że udostępniasz im swoje treści tak łatwo, jak to tylko możliwe
  5. Śledź swoją markę w internecie – użyj narzędzia społecznościowego, aby śledzić każdą wzmiankę o marce, tag, wzmiankę o produkcie i odpowiednie hashtagi, aby zobaczyć, co ludzie mówią o Twojej marce
  6. Twórz pozytywny wizerunek marki – wzmacniaj pozytywne historie, recenzje i komentarze, udostępniając je na swoich kontach społecznościowych 

Jakie sa korzyści stosowania buzz marketingu?

Dobrze prowadzony buzz marketing to niezwykle skuteczna forma marketingu i promocji dla twojej firmy. Oczywiście trzeba pamiętać, że istnieje także druga strona medalu: jeśli “szepty” o nas są nieudolne i nachalne, nasza marka czy produkt może zostać odebrana, jako nieuczciwa i stosująca nieetyczne chwyty – co przyczynia się do negatywnego odzewu i zapamiętana przez potencjalnych klientów.

Marketing szeptany to oczywistość  dla każdej współczesnej firmy, jednakże niewielu potrafi to dobrze realizować. Jak omówiliśmy w tym artykule, potrzebna jest świetna strategia, doskonała obsługa klienta i zarządzanie społecznością, aby zapewnić, że Twoja marka zostanie udostępniona światu.

Jeżeli szukasz skutecznej promocji marki w internecie – dobrze trafiłeś. Odwiedź naszą zakładkę z Ofertą, gdzie na pewno znajdziesz rozwiązanie dopasowane do charakteru Twojej działalności. 

Czym jest Buzz Marketing

Chcesz wiedzieć więcej na temat Buzz Marketingu?

Zapraszamy do kontaktu

+48 698 741 084

Zapewniamy skuteczną obsługę dla rozwoju Twojej firmy w internecie