Chcesz wiedzieć więcej na temat Buzz Marketingu?
Najprościej ujmując buzz marketing jest jedną z technik marketingu wirusowego (viral marketing), która opiera się na działaniu szeroko pojętego marketingu szeptanego. Jego zadaniem jest wywołanie ekscytacji społeczności znającej i korzystającej z produktu lub usługi i ukierunkowaniem jej do dzielenia się z innymi w różnych kanałach informacyjnych – bezpośrednio lub pośrednio np. podczas rozmowy w gronie przyjaciół i rodziny, jak również w świecie cyfrowym – od for i grup tematycznych, przez social media, a kończąc na publikacjach na własnych stronach internetowych.
Celem buzz marketingu jest zwiększenie naturalnego zainteresowania wokół marki i produktu, który wejdzie do świadomości odbiorców i znajdzie się tak zwanej short liście wyborów, gdy tylko pojawi się u nich potrzeba zakupu. Należy pamiętać, że buzz marketing i viral marketing to podobne, ale nie tożsame byty. Pierwszy ma za zadanie tworzenie naturalnego podekscytowania, natomiast ten drugi służy do rozprzestrzeniania pretekstu przez odbiorców.
Warto wiedzieć, że marketing szeptany to nie tylko bezpośrednie rozmowy z ludźmi – buzz marketing ma różne kształty i rozmiary: komentarze pod postami na blogu, hashtagi, wzmianki i recenzje produktów.
Treści generowane przez użytkowników w internecie, to inaczej treści tworzone i udostępniane przez konsumentów. Idealne idzie to w parze z marketingiem szeptanym, w ramach którego klienci tworzą filmy, posty, podcasty oraz zdjęcia Twoich produktów i usług. Tworząc markę możesz zachęcać klientów do tworzenia treści za pomocą następujących technik:
Dobrze prowadzony buzz marketing to niezwykle skuteczna forma marketingu i promocji dla twojej firmy. Oczywiście trzeba pamiętać, że istnieje także druga strona medalu: jeśli “szepty” o nas są nieudolne i nachalne, nasza marka czy produkt może zostać odebrana, jako nieuczciwa i stosująca nieetyczne chwyty – co przyczynia się do negatywnego odzewu i zapamiętana przez potencjalnych klientów.
Marketing szeptany to oczywistość dla każdej współczesnej firmy, jednakże niewielu potrafi to dobrze realizować. Jak omówiliśmy w tym artykule, potrzebna jest świetna strategia, doskonała obsługa klienta i zarządzanie społecznością, aby zapewnić, że Twoja marka zostanie udostępniona światu.
Jeżeli szukasz skutecznej promocji marki w internecie – dobrze trafiłeś. Odwiedź naszą zakładkę z Ofertą, gdzie na pewno znajdziesz rozwiązanie dopasowane do charakteru Twojej działalności.
Chcesz wiedzieć więcej na temat Buzz Marketingu?